NOUTATI

. PROIECTE : ,, STAR - ȘCOALĂ ATRACTIVĂ PENTRU TOȚI ,, Măsuri de educație de tip ,, Adoua șansă ,, ; ,, O ȘCOALĂ PENTRU TOȚI ȘI PENTRU FIECARE ! ,, Proiect de incluziune școlară în județele Vaslui și Galați, finanțate din Granturile Norvegiene 2014-2021 ; ,, NU RENUNȚA LA VISE , VINO LA ȘCOALĂ ! ,, Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar .

vineri, 21 februarie 2014

CONCURSUL „FII INTELIGENT…LA MATEMATICĂ”

ETAPA PRELIMINARĂ – 22 FEBRUARIE 2014
  CENTRE DE CONCURS LA BÂRLAD:
  • CLASA a II-a:  ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MANOLACHE COSTACHE EPUREANU”  BÂRLAD;
  • CLASA a III-a: ŞCOALA GIMNAZIALĂ „IORGU RADU” BÂRLAD;
  • CLASA a IV-a: ŞCOALA GIMNAZIALĂ „VASILE PÂRVAN” BÂRLAD.

Elevii participanţi vor intra în săli începând cu ora 9:15.
Concursul va începe la ora 10:00.

marți, 18 februarie 2014

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE SIMULARE - Limba si literatura romana

Ministerul Educaţiei Naționale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Limba şi literatura română Simulare
Barem de evaluare şi de notare
1
EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI A VIII-A
Anul şcolar 2013-2014
Limba şi literatura română
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
SIMULARE
· Se punctează oricare alte formulări / modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.
Nu se acordă fracţiuni de punct.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a
punctajului total acordat pentru lucrare.
SUBIECTUL I (42 de puncte)
A. 1. câte 2 puncte pentru notarea fiecărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor
subliniate (de exemplu: merg – mă duc, plec; destul – suficient, îndeajuns; încremenire –
nemișcare, neclintire) 3x2p=6 puncte
2. câte 2 puncte pentru precizarea fiecărui diftong din cuvintele indicate (Doam-ne, dea-luri, me-reu)
3x2p=6 puncte
3. câte 3 puncte pentru selectarea oricărui epitet (de exemplu: cerul metalic) și a oricărei repetiții
(de exemplu: totul e alb, totul e alb) din textul dat 2x3p=6 puncte
4. câte 3 puncte pentru menționarea oricăror două trăsături ale genului liric prezente în text (de
exemplu: transmiterea directă a unor idei și sentimente; prezența mărcilor lexico-gramaticale ale
subiectivității) 2x3p=6 puncte
5. prezentarea adecvată a semnificaţiei versurilor, respectând precizarea referitoare la numărul de
cuvinte 6 p./prezentarea parţial adecvată a semnificaţiei versurilor, cu respectarea numărului de
cuvinte indicat 3 p./încercare de prezentare a semnificației versurilor 1p. 6 puncte
B.
– formularea adecvată a opiniei despre semnificaţia titlului 4 p./încercare de formulare a opiniei despre
semnificația titlului 2 p. 4 puncte
– susţinerea opiniei formulate prin două argumente, valorificând textul dat 4p./încercare de
susţinere a opiniei formulate printr-un argument, valorificând textul dat 2p./încercare de susţinere
sau argumentare, fără valorificarea textului 1p. 4 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă: (claritatea și coerența ideilor; echilibru între componentele
compunerii) 2p./conţinut parţial adecvat 1p. 2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte
SUBIECTUL al II-lea (36 de puncte)
A. 1. câte 2 puncte pentru formularea corectă a celor două enunțuri cerute (de exemplu: Zona
geografică descrisă este Maramureșul; Două forme de relief care se găsesc în Maramureș sunt
munții și dealurile.) 2x2p=4 puncte
2. câte 2 puncte pentru indicarea a două trăsături ale locuitorilor din zona geografică descrisă
2x2p=4 puncte
3. câte 1 punct pentru menționarea fiecărei părți de vorbire (care – pronume relativ; Maramureșului
– substantiv propriu; este – verb copulativ; încântător – adjectiv propriu-zis) 4x1p=4 puncte
4. câte 2 puncte pentru precizarea fiecărei funcții sintactice (înțelept – nume predicativ; artistic –
atribut adjectival) 2x2p=4 puncte
5. – câte 1 punct pentru transcrierea fiecărei propoziții din fraza dată (de exemplu: În Maramureș
există mulți meșteri și creatori populari, păstrători ai tradițiilor și secretelor meșteșugurilor populare;
care pot fi surprinși la lucru în atelierele lor) 2x1p=2 puncte
– 2 puncte pentru precizarea felului propoziției subordonate transcrise: propoziție subordonată
atributivă 2 puncte
6. construirea unei fraze alcătuite din două propoziții în care să existe o propoziție subordonată
predicativă, introdusă prin pronumele relativ ce 4 puncte
– 1 punct pentru construirea unei fraze alcătuite din două propoziții
Ministerul Educaţiei Naționale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Limba şi literatura română Simulare
Barem de evaluare şi de notare
2
– 3 puncte pentru construirea corectă a propoziției subordonate indicate introduse prin
pronumele relativ ce
B. – relatarea unei întâmplări, respectând succesiunea logică a evenimentelor 4 p./relatarea unei
întâmplări, fără respectarea succesiunii logice a evenimentelor 2 p. 4 puncte
– câte 2 puncte pentru precizarea fiecăruia dintre cele două elemente ale contextului spațio-temporal
2x2p=4 puncte
– adecvarea conținutului la cerință (claritatea și coerența ideilor; echilibru între componentele
compunerii) 2 p./conținut parțial adecvat 1 p. 2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte
12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
– unitatea compoziției 1 punct
– coerența textului 2 puncte
– registrul de comunicare, stilul și vocabularul adecvate conținutului 2p./adecvarea parțială 1p.
2 puncte
– ortografia (0 erori-3p./ 1-2 erori – 2p./ 3-4 erori – 1p./5 sau mai multe erori – 0p.) 3 puncte
– punctuația (0-erori-2p./ 1-2 erori – 1p./ 3 sau mai multe erori – 0p.) 2 puncte
– așezarea corectă a textului în pagină 1 punct
– lizibilitatea 1 punct

luni, 17 februarie 2014

CENTRE DE EVALUARE PSIHOSOMATICA


CALENDARUL ÎNSCRIERII ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

CALENDARUL ÎNSCRIERII  ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

                                                     pentru anul școlar 2014-2015                          


DATA LIMITĂ/PERIOADA

EVENIMENTUL

Pregătirea înscrierii în învățământul primar

17 februarie 2014
Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe    site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar.
Afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala, posibilitatea organizării programului Școala după școală, fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare.
17 februarie 2014
Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din  Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2014-2015, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
Afișarea unităților/ instituțiilor în care se realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor  solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din  Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2014-2015 prevăzută în anexa nr.2 la ordin.
17 februarie 2014
Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților - avizate, din punctul de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ.
Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare.
19 – 28 februarie 2014
Organizarea, în fiecare unitate de învățământ în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei Zile a porților deschise”, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate.
 17 – 28 februarie 2014
Organizarea, în unitățile de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2014 – 2015, în învățământul primar.
18 februarie – 12 martie 2014

Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2014-2015, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, prevede această evaluare.
18 februarie – 13 martie 2014

Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea.
13 martie 2014
Transmiterea de către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București, comisiei județene/a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar (comisia județeană/a municipiului București).
Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare
17 februarie 2014
Afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de înscriere în învățământul primar.
24 februarie – 14 martie  2014
Completarea de către părinți, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul orar 8,00-20,00 (luni-vineri), respectiv 8,00-13,00 (sâmbăta).
Depunerea și validarea cererilor-tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala specială.
Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare
17 martie 2014
Procesarea,  de către comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar (Comisia națională), a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere.
18 - 20 martie 2014
Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți, a cererilor părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază.
Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.
21 martie 2014
Procesarea  de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă școală decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.
21 – 22 martie 2014
Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar și al unităților de învățământ a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.
A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare
24 martie 2014
Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar.
Informarea Ministerului Educației Naționale de către comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.
25 martie – 4 aprilie 2014
Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.
Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.
7 – 10 aprilie 2014
Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale  și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile.
Completarea, în aplicația informatică, a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă.
11 aprilie 2014
Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.
14 – 18 aprilie 2014
Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a  cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.
Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.
Calendarul înscrierii în clasa I a copiilor de 7 ani care nu au fost înscriși în învățământul primar în anul școlar 2013-2014 și  ai căror părinți solicită înscrierea direct în clasa I
24 februarie – 14 martie  2014
Depunerea solicitărilor de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copilului la școala de circumscripție, la sediul unității de învățământ respective.
17 – 21 martie 2014
Soluționarea de către unitățile de învățământ și, după caz, cu acordul inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București pentru suplimentarea numărului de locuri/clase, a cererilor de înscriere depuse de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala de circumscripție, prin aplicarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2014-2015, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
25 martie – 4 aprilie 2014
Depunerea solicitărilor de înscriere, de către părinții care solicită înscrierea în altă școală decât școala de circumscripție, la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea.
7 – 10 aprilie 2014
Soluționarea de către unitățile de învățământ, respectiv comisiile județene/a municipiului București a cererilor de înscriere depuse de părinții care solicită înscrierea în altă școală decât școala de circumscripție, prin aplicarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2014-2015, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, a procedurii specifice elaborate de către comisiile județene/a municipiului București.
11 aprilie 2014
Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa I.