NOUTATI

. PROIECTE : ,, STAR - ȘCOALĂ ATRACTIVĂ PENTRU TOȚI ,, Măsuri de educație de tip ,, Adoua șansă ,, ; ,, O ȘCOALĂ PENTRU TOȚI ȘI PENTRU FIECARE ! ,, Proiect de incluziune școlară în județele Vaslui și Galați, finanțate din Granturile Norvegiene 2014-2021 ; ,, NU RENUNȚA LA VISE , VINO LA ȘCOALĂ ! ,, Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar .

marți, 18 februarie 2014

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE SIMULARE - Limba si literatura romana

Ministerul Educaţiei Naționale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Limba şi literatura română Simulare
Barem de evaluare şi de notare
1
EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENȚII CLASEI A VIII-A
Anul şcolar 2013-2014
Limba şi literatura română
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
SIMULARE
· Se punctează oricare alte formulări / modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.
· Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.
Nu se acordă fracţiuni de punct.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a
punctajului total acordat pentru lucrare.
SUBIECTUL I (42 de puncte)
A. 1. câte 2 puncte pentru notarea fiecărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor
subliniate (de exemplu: merg – mă duc, plec; destul – suficient, îndeajuns; încremenire –
nemișcare, neclintire) 3x2p=6 puncte
2. câte 2 puncte pentru precizarea fiecărui diftong din cuvintele indicate (Doam-ne, dea-luri, me-reu)
3x2p=6 puncte
3. câte 3 puncte pentru selectarea oricărui epitet (de exemplu: cerul metalic) și a oricărei repetiții
(de exemplu: totul e alb, totul e alb) din textul dat 2x3p=6 puncte
4. câte 3 puncte pentru menționarea oricăror două trăsături ale genului liric prezente în text (de
exemplu: transmiterea directă a unor idei și sentimente; prezența mărcilor lexico-gramaticale ale
subiectivității) 2x3p=6 puncte
5. prezentarea adecvată a semnificaţiei versurilor, respectând precizarea referitoare la numărul de
cuvinte 6 p./prezentarea parţial adecvată a semnificaţiei versurilor, cu respectarea numărului de
cuvinte indicat 3 p./încercare de prezentare a semnificației versurilor 1p. 6 puncte
B.
– formularea adecvată a opiniei despre semnificaţia titlului 4 p./încercare de formulare a opiniei despre
semnificația titlului 2 p. 4 puncte
– susţinerea opiniei formulate prin două argumente, valorificând textul dat 4p./încercare de
susţinere a opiniei formulate printr-un argument, valorificând textul dat 2p./încercare de susţinere
sau argumentare, fără valorificarea textului 1p. 4 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă: (claritatea și coerența ideilor; echilibru între componentele
compunerii) 2p./conţinut parţial adecvat 1p. 2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte
SUBIECTUL al II-lea (36 de puncte)
A. 1. câte 2 puncte pentru formularea corectă a celor două enunțuri cerute (de exemplu: Zona
geografică descrisă este Maramureșul; Două forme de relief care se găsesc în Maramureș sunt
munții și dealurile.) 2x2p=4 puncte
2. câte 2 puncte pentru indicarea a două trăsături ale locuitorilor din zona geografică descrisă
2x2p=4 puncte
3. câte 1 punct pentru menționarea fiecărei părți de vorbire (care – pronume relativ; Maramureșului
– substantiv propriu; este – verb copulativ; încântător – adjectiv propriu-zis) 4x1p=4 puncte
4. câte 2 puncte pentru precizarea fiecărei funcții sintactice (înțelept – nume predicativ; artistic –
atribut adjectival) 2x2p=4 puncte
5. – câte 1 punct pentru transcrierea fiecărei propoziții din fraza dată (de exemplu: În Maramureș
există mulți meșteri și creatori populari, păstrători ai tradițiilor și secretelor meșteșugurilor populare;
care pot fi surprinși la lucru în atelierele lor) 2x1p=2 puncte
– 2 puncte pentru precizarea felului propoziției subordonate transcrise: propoziție subordonată
atributivă 2 puncte
6. construirea unei fraze alcătuite din două propoziții în care să existe o propoziție subordonată
predicativă, introdusă prin pronumele relativ ce 4 puncte
– 1 punct pentru construirea unei fraze alcătuite din două propoziții
Ministerul Educaţiei Naționale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Limba şi literatura română Simulare
Barem de evaluare şi de notare
2
– 3 puncte pentru construirea corectă a propoziției subordonate indicate introduse prin
pronumele relativ ce
B. – relatarea unei întâmplări, respectând succesiunea logică a evenimentelor 4 p./relatarea unei
întâmplări, fără respectarea succesiunii logice a evenimentelor 2 p. 4 puncte
– câte 2 puncte pentru precizarea fiecăruia dintre cele două elemente ale contextului spațio-temporal
2x2p=4 puncte
– adecvarea conținutului la cerință (claritatea și coerența ideilor; echilibru între componentele
compunerii) 2 p./conținut parțial adecvat 1 p. 2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte
12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
– unitatea compoziției 1 punct
– coerența textului 2 puncte
– registrul de comunicare, stilul și vocabularul adecvate conținutului 2p./adecvarea parțială 1p.
2 puncte
– ortografia (0 erori-3p./ 1-2 erori – 2p./ 3-4 erori – 1p./5 sau mai multe erori – 0p.) 3 puncte
– punctuația (0-erori-2p./ 1-2 erori – 1p./ 3 sau mai multe erori – 0p.) 2 puncte
– așezarea corectă a textului în pagină 1 punct
– lizibilitatea 1 punct

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu